onsdag 4 maj 2011

Två dagar med Ingrid.

Till vår stora lycka har Ingrids mamma jobbat i några dagar. Då fick vi rycka in och hänga med Blixten Blide när tant Julia var tvungen att gå hem. Båda mamma och jag har haft så kul för Ingrid är den roligaste tjejen vi vet!


Första dagen var Ingrid väldigt brydd över att jag dreglade så mycket. Håller på att få tänder så det är inte så mycket jag kan göra åt den saker. Ingrid ville att mamma skulle torka upp på både golvet och mig hela tiden.


Sen blev det russin picnic på filten. (Asken är typ lika god som russinen tycker både Ingrid och jag).


Efter en massa lek var det middagsdags. Ingrid bestämde sig för att äta morötterna först.


Jag däremot satsade på grönbollarna. Så fina och så goda.


När mamma Sofia kom hem ville Ingrid vara naken. Det vill hon mest hela tiden. Och vips tyckte hon att jag också skulle vara naken minsann.


Men där sa jag stopp. Ingen nakenfisMoses här inte.


Dag 2 ville Ingrid mest leka med dockan Carmen och Apan. Hon är så redig. Sätter på hakklappen och sen matar med russin. (Ja, vi fick russin även dag 2).


Men när jag ville vara med och leka mamma, pappa, barn och också ta hand om Carmen sa Ingrid NEJ.


INGEN rör Carmen förutom Ingrid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar